Εκτύπωση  Αποστολή TΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
Τεχνικά Άρθρα
 Γραμμή Παραγωγής
 Θέσεις
 Ατζέντα
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Εμπρός για διακρίσεις και στο Eco Marathon 2011
 
Με το πρωτότυπο  ER10, η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης, Κρήτης πήρε μέρος στο Shell Eco Marathon 2010, που πραγματοποιήθηκε στην πίστα Eurospeedway Lausitz της Γερμανίας και κατέκτησε την πρώτη θέση  στο  διαγωνισμό ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award)
Με το πρωτότυπο ER10, η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης, Κρήτης πήρε μέρος στο Shell Eco Marathon 2010, που πραγματοποιήθηκε στην πίστα Eurospeedway Lausitz της Γερμανίας και κατέκτησε την πρώτη θέση στο διαγωνισμό ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award)
Έρευνα. Το Πολυτεχνείο Κρήτης κατακτά την πρώτη θέση σε διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμων στη Γερμανία και προετοιμάζεται για νέες επιτυχίες στην επόμενη διοργάνωση του θεσμού.

ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΠΑΠΠΑ*

Την εκ νέου συμμετοχή της (για τέταρτη χρονιά) στον διεθνή διαγωνισμό SHELL Eco Marathon 2011, που θα πραγματοποιηθεί στην Γερμανία από 26 έως 28 Μαίου 2011, προγραμματίζει η νικήτρια της φετινής διοργάνωσης, ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης , η οποία προετοιμάζεται να μπει στον αγώνα για να κερδίσει ένα ακόμη κύπελλο.
Η ελληνική ομάδα βρίσκεται ήδη στην προσπάθεια εξεύρεσης χορηγών, ώστε να συνεχίσει την εξέλιξη του πρωτότυπου με το οποίο διαγωνίζεται, με κύριους άξονες την βελτίωση της κατανάλωσης και την τοποθέτηση νέων καινοτομιών. Ο διαγωνισμός στοχεύει στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών για την κίνηση οχημάτων, με στόχο την μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. Η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης, Κρήτης πήρε μέρος με το όχημα ER10 στο Shell Eco Marathon 2010, που πραγματοποιήθηκε 4-7 Μαίου στην πίστα Eurospeedway Lausitz της Γερμανίας, με την συμμετοχή 221ομάδων Πανεπιστημίων από την Ευρώπη και όχι μόνο.
Η ελληνική συμμετοχή διαγωνίστηκε στην μεγάλη κατηγορία αστικών οχημάτων (Urban Concept) που αντιστοιχούν σε μονοθέσια οχήματα πόλης, χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής που περιλαμβάνει κυψέλη καύσιμου υδρογόνου και κίνηση με ηλεκτρικό κινητήρα που παρέχουν μηδενικούς ρύπους κατά την κίνηση του οχήματος.
Στον παράλληλο διαγωνισμό ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award), το Πολυτεχνείο Κρήτης κατέκτησε την πρώτη θέση (1η) καθώς παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο όχημα με εξαιρετικά καινοτόμες ιδέες στον τομέα της ασφάλειας.
Στην επιτροπή Eco Marathon 2010, έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η κατασκευή και τοποθέτηση ρυθμιζόμενης κολώνας τιμονιού και η εμπρόσθια ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης για προστασία του οδηγού σε περίπτωση πρόσκρουσης, το αυτόματο άνοιγμα της καμπίνας του οδηγού για γρήγορη έξοδο από το όχημα καθώς επίσης η χρήση εξειδικευμένων αισθητήρων για τον εντοπισμό διαρροών καυσίμου.
Ταυτόχρονα, το όχημα του Πολυτεχνείου Κρήτης διένυσε 373km/ισοδύναμο ενός λίτρου βενζίνης, που αποτελεί την καλύτερή του επίδοση και θέτει τη βάση για νέες επιτυχίες στις επόμενες διοργανώσεις.
Το βραβείο ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award) απονεμήθηκε στην ομάδα από τον οργανισμό οδικής ασφάλειας και αγώνων της Γερμανίας, (την ADAC) που είναι η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στην Ευρώπη, με πάνω από 17 εκατομμύρια μέλη.

Το όραμα της ομάδας TUC Eco Racing είναι η ανάπτυξη ενός οχήματος εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης που να φτάσει σε στάδιο παραγωγής.

TUC Eco Racer

Το Διατμηματικό Εργαστήριο Εργαλειομηχανών και το Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, έχουν κατασκευάσει και εξελίσσουν από το 2007 ένα πρωτότυπο όχημα χαμηλής κατανάλωσης το TUC Eco Racer.
Βασικός στόχος του εγχειρήματος είναι καταρχήν η δημιουργία μιας πλατφόρμας εξέλιξης για την έρευνα τεχνολογιών χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και διαχείρισης της ενέργειας που απαιτείται για την κίνηση του οχήματος.
Ταυτόχρονα αποτελεί εργαλείο πειραματισμού σε θέματα οδικής ασφάλειας, περιβαλλοντικά φιλικής σχεδίασης, προηγμένων τεχνικών κατασκευής και υλικών. Το 2008 παρουσιάστηκε το TUCER I και από τότε συνεχίζεται η έρευνα και ανάπτυξη παρουσιάζοντας κάθε χρόνο ένα νέο εξελιγμένο μοντέλο, το οποίο περιλαμβάνει νέες λύσεις και τεχνολογίες.
Όλα τα τμήματα του οχήματος έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την αρχή αποκλειστικά για το όχημα στα συνεργαζόμενα εργαστήρια. Προκειμένου να βελτιστοποιηθεί το βάρος και η αντοχή τους, πραγματοποιούνται επαναληπτικά μελέτες αντοχής μέσω ειδικού λογισμικού σε Η/Υ και επανασχεδίαση.
Το ενεργειακό σύστημα του τελευταίου πρωτότυπου ER10 αποτελείται από: α) δοχείο υδρογόνου που παρέχει την καύσιμη ύλη, β) κυψέλες καυσίμου (fuel cell) που παράγουν την ηλεκτρική ενέργεια, γ) ηλεκτρικό κινητήρα για την κίνηση του οχήματος και δ) συστοιχία υπερπυκνωτών για την αποθήκευση ενέργειας και χρήση της σε ιδιαίτερες απαιτήσεις κίνησης του οχήματος, πχ. στην εκκίνηση ή επιτάχυνση.
Η διαχείριση του συστήματος αυτού και η βέλτιστη λειτουργία της πραγματοποιείται μέσω μονάδας ελέγχου που έχει κατασκευαστεί στο εργαστήριο. Η μονάδα αυτή διαχειρίζεται επίσης το σύστημα ελέγχου διαρροών υδρογόνου το οποίο μέσω εξειδικευμένων αισθητήρων κλείνει κάθε παροχή καυσίμου (Η2) και ταυτόχρονα απενεργοποιεί τα ηλεκτρικά του οχήματος, ενώ μέσω ένδειξης στο ταμπλό ειδοποιεί τον οδηγό να εξέλθει από το όχημα. Με αυτό τον τρόπο παρέχεται ασφάλεια για τους επιβάτες αλλά και όσους βρίσκονται κοντά στο όχημα.

Σχεδιαστική άποψη με το σασί και το κάλυμμα του ΕR10
Σχεδιαστική άποψη με το σασί και το κάλυμμα του ΕR10

Τα μέλη της ομάδας TUCer

Σήμερα, η ομάδα TUCER αποτελείται από τους: Π. Σπανουδάκη (Μηχανολόγος Μηχανικός & Αεροναυπηγός), Σ. Πιπερίδη (Μηχανικός Η/Υ), Ι. Τσινάρη (Τεχνολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός), Δ. Ευσταθίου (Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης, Μεταπτυχιακός Φοιτητής), Β. Πλουμάκη (Τελειόφοιτος ΜΠΔ), Τ. Παππά (Τελειόφοιτος ΜΠΔ), Ι. Στρατηγό (Φοιτητής ΜΠΔ) και Ν. Τσουρβελούδη (ΔΕΠ).
Βασικός στόχος τους παραμένει η τελική ανάπτυξη ενός οχήματος που να μπορεί να φτάσει σε στάδιο παραγωγής, διαθέτοντας υψηλή τεχνολογική στάθμη που θα προσφέρει: άνετη μετακίνηση εντός πόλης, ασφάλεια για τους επιβάτες και τους γύρω χρήστες, οικονομία, βελτίωση της κυκλοφορίας και μηδενικούς ρύπους και θόρυβο.

Τι είναι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου

Η χρήση κυψελών καύσιμου υδρογόνου αποτελεί μία τεχνολογία με μακροπρόθεσμη προοπτική καθώς διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να οδηγήσουν σε βελτίωση της ποιότητας ζωής στα αστικά κέντρα και προστασία του περιβάλλοντος. Βασικό μειονέκτημα της αποτελούν αυτή την στιγμή οι υψηλές τιμές των κυψελών καθώς επίσης η έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού με Η2.
Ήδη όμως, οι τιμές παρουσιάζουν ιδιαίτερα πτωτική τάση, ενώ πολλές χώρες (Γερμανία, Γαλλία, ΗΠΑ, Ιαπωνία) έχουν ήδη εντάξει στην ενεργειακή τους πολιτική την ανάπτυξη μεγάλου αριθμού σταθμών ανεφοδιασμού. Εάν οι τάσεις αυτές συμπληρωθούν και από την παραγωγή του υδρογόνου μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), τότε η τεχνολογία αυτή θα παρέχει μηδενικούς ρύπους σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και χρήσης του καυσίμου. Άρα, προστασία της φύσης και ορθολογική χρήση ενεργειακών πόρων με συνδυασμό αειφόρων πηγών ενέργειας.

*O κ Αναστάσιος Παππάς, είναι φοιτητής του Πολυτεχνείου Κρήτης, τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης

 
 Τεχνικά Άρθρα / Μάζα & Ενέργεια
Πώς οι αεροσυμπιεστές αυξάνουν την πίεση ρευστών
Υπολογισμός μάζας & όγκου από σύγχρονους μετρητές ροής
DMG MORI: Η νέα σειρά Ecoline εξελίσσεται, με τόρνους, κέντρα κατεργασίας και φρέζες σύγχρονης τεχνολογίας
Κλιματισμός για βιομηχανικούς ηλεκτρολογικούς πίνακες
Βιομηχανικές αντλίες νερού
Φωτοκύτταρα υψηλής απόδοσης
Επαναστατικές τεχνολογίες που βελτιώνουν την απόδοση και την αξιοπιστία των εφαρμογών άντλησης σε όλους τους τομείς.
Αεροσυμπιεστές: Αρχές, λειτουργίες και τύποι
Αντλίες κενού
Σύγχρονα συστήματα ελαιοδιαχωριστών
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες