Εκτύπωση  Αποστολή TΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Τεχνικά Άρθρα
Γραμμή Παραγωγής
 Θέσεις
 Ατζέντα
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
ΒΙΕΠΑ Παπαδόπουλος: Φτιάχνει μηχανές υψηλής απόδοσης και αξιοπιστίας
 


«Γεννήθηκε» και αναπτύχθηκε μέσα στη κρίση. Συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα αλλά και με κορυφαίους ελληνικούς ομίλους, ενώ από πέρυσι εξάγει σε διάφορες χώρες του εξωτερικού.

Ο λόγος για τη ΒΙΕΠΑ Παπαδόπουλος, η οποία χάρη στην παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας και απόδοσης, τη σχεδίαση με βάση τις ανάγκες του πελάτη, τη συνέπεια στην εκτέλεση και παράδοση του έργου και τη συνεχή υποστήριξη, θεωρείται σήμερα ένας από τους πλέον αξιόπιστους προμηθευτές μηχανημάτων συσκευασίας της εγχώριας βιομηχανίας.

Παρά την καταξίωση, δεν επαναπαύεται. Αυτή τη στιγμή θέτει τις βάσεις για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη, επενδύοντας στη δημιουργία νέων μηχανημάτων που θα διευρύνουν την «ακτίνα δράσης» της.

Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα εργάζεται πάνω στον εγκιβωτισμό και την «παλετοποίηση», όπου υπάρχει έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον.

Λίγους μήνες πριν παρουσίασε επίσης μια πλήρη σειρά μηχανημάτων συσκευασίας, η οποία περιλαμβάνει όλα τα είδη μηχανών, από οριζόντια και περιστροφική μέχρι ημιαυτόνομη και αυτόματη.

Για τον εμπνευστή και ιθύνοντα νου της επιχείρησης, τον Παναγιώτη Παπαδόπουλο, το «μεγάλο στοίχημα» είναι οι εξαγωγές στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη και πιο απαιτητική βιομηχανία της Ευρώπης.

«Το μεγάλο μας όνειρο είναι να πουλήσουμε τις μηχανές μας στη Γερμανία, καθώς έχουμε τη δυνατότητα, την τεχνογνωσία και το επιχειρηματικό δαιμόνιο για να σταθούμε επάξια στο διεθνή ανταγωνισμό» λέει στη «Μετάδοση Ισχύος» ο κ. Παπαδόπουλος.

Μάλιστα, τον ερχόμενο Μάιο στην Interpack, τη μεγαλύτερη έκθεση συσκευασίας στον κόσμο που διαρκεί επτά μέρες και έχει πάνω από 400 χιλιάδες επισκέπτες, η ΒΙΕΠΑ θα δώσει το «παρών» και θα προσπαθήσει να υλοποιήσει το όνειρο της ηγεσίας της.



Η αρχή και ο ρόλος της Bic

Όπως για τις περισσότερες βιομηχανίες στην Ελλάδα, το ξεκίνημα και στη συνέχεια ο δρόμος προς την καταξίωση δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Στην περίπτωση της ΒΙΕΠΑ, ο βαθμός δυσκολίας ήταν μεγαλύτερος, καθώς άρχισε να λειτουργεί το 2008, όταν ξέσπασε η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση και τα πρώτα σύννεφα είχαν κάνει την εμφάνισή τους πάνω από την ελληνική οικονομία.

Τότε ήταν που ο Π. Παπαδόπουλος πήρε την απόφαση να αποχωρήσει από την Bic Βιολέξ, όπου εργάστηκε για 16 συνεχή χρόνια.

Με εφόδια τις σπουδές μηχανολογίας και την εμπειρία που απέκτησε στο γαλλικό όμιλο πάνω στη σχεδίαση και κατασκευή μηχανημάτων, «έστησε» τη ΒΙΕΠΑ στη βιομηχανική περιοχή των Αχαρνών. Και ύστερα από λίγους μήνες, με τη σκληρή δουλειά και τη βοήθεια των συνεργατών του, παρουσίασε τις πρώτες μηχανές.

Η εταιρεία στην οποία ανδρώθηκε επαγγελματικά και έμαθε τη σημασία της συνέπειας αποτέλεσε και τον πρώτο πελάτη της ΒΙΕΠΑ.

Η Bic εμπιστεύθηκε τα προϊόντα του και ταυτόχρονα του άνοιξε το δρόμο για τη συνέχεια, αφού αποτέλεσε το καλύτερο «διαπιστευτήριο» για τις επόμενες συνεργασίες που έκανε μετά με μεγάλες βιομηχανίες της χώρας, μεταξύ των οποίων είναι η Unilever, η Coca Cola η Nestle, η Famar, η Χρυσή Ζύμη Αραπατζής, η Alfa Ζύμη, η Αιγοϊκή Ζύμη, η Ιονική Σφολιάτα κ.ά.

Η περίοδος της μεγάλης ανάπτυξης, ωστόσο, ήρθε τα δυο τελευταία χρόνια, οπότε η διοίκηση πήρε την απόφαση να κινηθεί πιο δυναμικά και να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.

Με πίστη στις δυνατότητες και στα μηχανήματα που κατασκεύαζε, υιοθέτησε επιθετική πολιτική τιμών, «κυνήγησε» νέα συμβόλαια και πελάτες και έλαβε μέρος σε δυο εκθέσεις.

Τα αποτελέσματα ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά: Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 35% και πλησίασαν το 1 εκατ. ευρώ, ενώ στο διάστημα αυτό έγιναν και οι πρώτες εξαγωγές σε Βουλγαρία και Τουρκία. Καθόλου άσχημα για μια εταιρεία που μόλις είχε αρχίσει να γίνεται γνωστή!

Ακόμη και όταν επιβλήθηκαν τα capital controls και «πάγωσαν» οι εισαγωγές, η ΒΙΕΠΑ μπόρεσε να εκτελέσει και να παραδώσει έγκαιρα μηχάνημα σε μεγάλο πελάτη, ο οποίος αντάμειψε την προσπάθεια και τη συνέπειά της, παραγγέλλοντας άλλη μία.

Συνολικά, από το 2014 έως σήμερα έχει πουλήσει περισσότερες από 14 μηχανές κουτιών, τις λεγόμενες και «καρτονέτες», ενώ ετοιμάζεται να παραδώσει ακόμη μία στην Τουρκία.



Τα πλεονεκτήματα

Η έγκαιρη παράδοση των έργων που αναλαμβάνει αποτελεί το δυνατό σημείο της ΒΙΕΠΑ από τη «γένεσή» της.

«Γνωρίζοντας τις διαδικασίες από τη θητεία μου στην Bic, φροντίζω πάντοτε να είμαι εντός χρόνου στην παράδοση των έργων που αναλαμβάνω, γιατί αντιλαμβάνομαι ότι ο πελάτης έχει μια παραγωγική διαδικασία που πρέπει να λειτουργήσει άμεσα και χωρίς μεγάλες διακοπές» επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος.

Το δεύτερο και πιο δυνατό σημείο της ΒΙΕΠΑ είναι η εργονομική σχεδίαση των μηχανημάτων, με βάση τις ανάγκες του πελάτη.

«Μπορεί να μην μπορούμε να ανταγωνιστούμε σε επίπεδο κόστους τα κινέζικα, όμως προσφέρουμε ανταγωνιστικές λύσεις που προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του κάθε πελάτη ξεχωριστά» λέει ο επικεφαλής της ΒΙΕΠΑ.

«Τα ελληνικά εργοστάσια, συνεχίζει ο ίδιος, χρειάζονται συνεργάτες που να είναι ευέλικτοι και να μπορούν να παράξουν μηχανές που ανταποκρίνονται σε πολλούς και διαφορετικούς κωδικούς, σε μεγάλους όγκους και ταχύτητες παραγωγής. Εμείς αυτό μπορούμε, και τους το προσφέρουμε».

Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται και στην υψηλή ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία.

Η ποιότητα, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος, είναι αδιαπραγμάτευτη. Προτιμά να μειώσει τα έξοδα από άλλους τομείς ή ακόμη και να χάσει πελάτες που πιέζουν για όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστους, παρά να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα.

«Τα μηχανήματα που παράγω είναι μελετημένα, πιστοποιημένα, εργονομικά, και έχουν υλικά πρώτης ποιότητας. Δεν θα πάρω υλικά από την Κίνα. Προτιμώ να κόψω από αλλού, παρά από τα υλικά κατασκευής. Αν ένας πελάτης με πιέζει οικονομικά, σταματάω τη συνεργασία. Η ποιότητα είναι κάτι που δεν το διαπραγματεύομαι».

Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι απορρίπτει τις συνεργασίες. Τουναντίον, μπορεί να δώσει λύση ακόμη και στους πιο μικρούς πελάτες, και μπορεί να τους βοηθήσει να έχουν ένα αξιόπιστο μηχάνημα σε καλή τιμή. Η αξιοπιστία των μηχανημάτων είναι το βασικότερο ατού και ο κυριότερος λόγος για την καταξίωση της ΒΙΕΠΑ στην αγορά.

«Τα μηχανήματά μας δεν αντιμετώπισαν ποτέ πρόβλημα, αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος. Μπορούν να ανταποκριθούν σε όλες τις απαιτήσεις και προκλήσεις της παραγωγής. Μάλιστα, παρότι τα υλικά κατασκευής έχουν εγγύηση για ένα χρόνο, η ΒΙΕΠΑ προσφέρει δυο χρόνια εγγύηση, γιατί είναι σίγουρη για τα μηχανήματά της».

Επιπλέον, η ΒΙΕΠΑ προσφέρει συνεχή υποστήριξη και μετά την πώληση, παρότι δεν έχει ακόμη επεκταθεί στον τομέα αυτό.



Οι προοπτικές

Παρά τις προκλήσεις που εξακολουθούν να υπάρχουν, ο κ. Παπαδόπουλος αντιμετωπίζει το μέλλον με αισιοδοξία, καθώς οι προοπτικές που διανοίγονται από τη στροφή που κάνουν αρκετές ελληνικές βιομηχανίες στο εξωτερικό για την ανάληψη νέων έργων είναι μεγάλες.

Αυτή την περίοδο, μάλιστα, η ΒΙΕΠΑ κάθεται σε τραπέζι διαπραγματεύσεων με ελληνική βιομηχανία που θέλει να αναπτύξει τις εξαγωγές της.

Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην πραγματοποίηση των στόχων της ΒΙΕΠΑ, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, είναι η υπερβολική αύξηση της φορολογίας, η οποία εντείνει τα προβλήματα για τις εταιρείες που θέλουν να επεκταθούν και να μεγαλώσουν το αποτύπωμά τους.

«Δυστυχώς, το τρένο της ανάπτυξης αργεί για την Ελλάδα» διαπιστώνει εμφανώς απογοητευμένος ο κ. Παπαδόπουλος. Παρ’ όλα αυτά, δηλώνει αποφασισμένος να μείνει στη χώρα και να παλέψει με όλες του τις δυνάμεις ώστε να πάει μπροστά η επιχείρησή του, η οποία σήμερα απασχολεί συνολικά 9 εργαζόμενους.

«Θα μείνω εδώ πέρα και θα αγωνιστώ· δεν σκέφτομαι να μεταφέρω την εταιρεία μου στο εξωτερικό» σημειώνει, και κλείνει στέλνοντας το εξής μήνυμα:

«Ανεξάρτητα από το σύστημα, πρέπει ο καθένας από το πόστο να προσπαθήσει να βελτιώσει την καθημερινότητά του. Πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε δέσμιοι των γύρω μας, και πρέπει να βάζουμε διαρκώς νέους στόχους».

Του Μιχάλη Ροδίτη
 
 Γραμμή Παραγωγής
Παρασκευή φιαλών και αμπουλών ορού στην Demo AE
FlexPicker IRB 360: Το ρομπότ - «αράχνη»
Αυτοματοποιημένο…χειρουργείο
Ελαϊς: Επενδύσεις στην ποιότητα
«Πανεπιστημιακή» μονάδα επεξεργασίας χάρτου
Ο αυτοματισμός στην υπηρεσία των υλικών
«Αναγεννά» 15000 τόνους ηλεκτρικών- ηλεκτρονικών
Άρωμα επιτυχίας και καθαριότητας
Η βιομηχανία της… γειτονιάς μας
Τα βιομηχανικά απόβλητα και η αξιοποίησή τους
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες