Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου, 2025

Νέα μελέτη για τα ρομποτικά συστήματα σε βιομηχανικό κλάδο

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια κρίσιμη εποχή, καθώς η μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτρική ενέργεια έχει αλλάξει τον τρόπο παραγωγής των οχημάτων. Η ριζική αυτή αλλαγή ωθεί τις βιομηχανικές μονάδες να επενδύουν σε ρομποτικά συστήματα αυτοματισμού.

Πηγή: International Federation Robotics

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει τον μεγαλύτερο απόθεμα σε ρομποτικά συστήματα από κάθε άλλη βιομηχανία. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ρομποτικής, το απόθεμα πλησίασε το ένα εκατομμύριο σε μονάδες στη συγκεκριμένη κατηγορία βιομηχανίας παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο του συνολικού αριθμού εγκατεστημένων ρομποτικών συστημάτων σε όλους τους κλάδους.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία εφάρμοσε με αποτελεσματικό τρόπο την αυτοματοποιημένη κατασκευή», υποστηρίζει η Μαρίνα Μπιλ, πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ρομποτικής, και συμπληρώνει: «Κατά την εποχή μας τα ρομπότ διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, συμβάλλοντας τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανία από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτρική ενέργεια».

 

Τα ρομπότ σε αριθμούς

Ο αριθμός των ρομπότ είναι ένας βασικός δείκτης που δείχνει το επίπεδο αυτοματισμού στις κορυφαίες οικονομίες παραγωγής αυτοκινήτων. Στη Δημοκρατία της Κορέας λειτουργούσαν 2.867 βιομηχανικά ρομπότ ανά 10.000 εργαζόμενους  το 2021. Η Γερμανία κατατάσσεται στη δεύτερη θέση με 1.500 μονάδες, ακολουθούμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες οι οποίες μετρούν 1.457 μονάδες, ενώ στην συνέχεια της κατάταξης βρίσκεται η Ιαπωνία με 1.422 μονάδες ανά 10.000 εργαζόμενους.

Στη χώρα που αποτελεί το μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο, την Κίνα, οι εγκαταστάσεις νέων ρομποτικών συστημάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία σχεδόν διπλασιάστηκαν μέσα σε ένα χρόνο, το 2021. Συγκεκριμένα έφτασαν τις 61.598 μονάδες, ποσό που αντιπροσωπεύει το 52% των συνολικά 119.405 εγκατεστημένων μονάδων σε εργοστάσια σε ολόκληρο τον κόσμο.

Περισσότερες επενδύσεις

Οι φιλόδοξοι πολιτικοί στόχοι για τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως αυτοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παύση της πώλησης ρυπογόνων οχημάτων έως το 2035, αναγκάζουν την αυτοκινητοβιομηχανία να επενδύσει ολοένα και περισσότερο σε ρομποτικά συστήματα.

Η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών στοχεύει να αποκτήσει το 50% του μεριδίου της αγοράς για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, ενώ τα νέα οχήματα που θα πωλούνται στην Κίνα θα πρέπει να τροφοδοτούνται από «νέα ενέργεια» έως το 2035. Τα μισά από αυτά πρέπει να είναι ηλεκτρικά, με κυψέλες καυσίμου ή επαναφορτιζόμενα από το δίκτυο υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Plug-in Hybrid Electric Vehicle [PHEV]) , και το υπόλοιπο 50% να είναι υβριδικά.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων που έχουν ήδη επενδύσει σε παραδοσιακά βιομηχανικά ρομπότ για βασική συναρμολόγηση, επενδύουν τώρα και σε συλλογικά συστήματα για εργασίες τελικής συναρμολόγησης και φινιρίσματος. Ωστόσο, πολλές από τις εταιρείες που προμηθεύουν ανταλλακτικά αυτοκινήτων (πολλές από τις οποίες είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις) απέχουν αρκετά από την πλήρη αυτοματοποίηση.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ