Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΣυνεντεύξειςΓεωργία Σέμπο...

Γεωργία Σέμπου: «Η τεχνική υποστήριξη είναι το βασικό κριτήριο που μας αναδεικνύει στην αγορά

Η εταιρεία Big Blue Tools ξεκίνησε το 2013 και έχει ως στόχο τη δημιουργία μακρόχρονων σχέσεων με τους πελάτες, μέσα από την άρτια υποστήριξη των προϊόντων της. Το περιοδικό «Μετάδοση Ισχύος» επικοινώνησε με την συνιδρύτρια της Big Blue Tools κ. Γεωργία Σέμπου, η οποία μίλησε για τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας και για τους μελλοντικούς στόχους της, ενώ αναφέρθηκε και στις δυνατότητες των σύγχρονων εργαλειομηχανών.

– Αρχικά, πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρεία. Πότε ιδρύθηκε και με ποιο αντικείμενο ασχολείται;

– Η εταιρεία λειτουργεί από το 2013. Ιδρυτές της είμαστε  ο Σάκης Κοτσιάνης και εγώ, με τον οποίο είχαμε συνεργαστεί στο παρελθόν σε γνωστή εταιρεία του κλάδου, η οποία δεν λειτουργεί πλέον. Το πρώτο προϊόν που αναλάβαμε να εκπροσωπήσουμε ως Big Blue Tools ήταν από τη γερμανική εταιρεία Trumpf. H εταιρεία μας απευθύνεται στη βιομηχανία επεξεργασίας ελασμάτων, ενώ παράλληλα ασχολούμαστε και με ορισμένες εφαρμογές που αφορούν την τρισδιάστατη εκτύπωση μετάλλου.

– Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε και ποιες είναι οι εταιρικές αξίες σας;

– Η βασική μας φιλοσοφία είναι να παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο προϊόν στον πελάτη. Αυτό σημαίνει ότι ο μηχανολογικός εξοπλισμός που παρέχουμε, συνοδεύεται από άρτιο after sales service, δηλαδή υπηρεσίες και βαθιά γνώση, καθώς μπορούμε να στηρίξουμε τους πελάτες μας ακόμη και σε επίπεδο εφαρμογών.

Και, φυσικά, εκεί που επενδύουμε περισσότερο, είναι στην τεχνική υποστήριξη του προϊόντος. Διότι ένα μηχάνημα μπορεί να είναι ποιοτικό από μόνο του αλλά αν για οποιονδήποτε λόγο αντιμετωπίζει πρόβλημα, χρειάζεται άμεσα υποστήριξη· και αυτό είναι το βασικό κριτήριο που μας βάζει στο χάρτη της αγοράς.

Επίσης, κατά καιρούς έχουμε διοργανώσει και τεχνικές ημερίδες (tech days) πάνω σε συγκεκριμένες τεχνολογίες, και όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να παρακολουθήσουν διά ζώσης τη μέθοδο κατεργασίας της Trumpf. Προσπαθούμε να καλύψουμε την αγορά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να απευθυνθούμε σε όλα τα μεγέθη των εργοστασίων.

Η Trumpf είναι μια εταιρεία κατασκευαστών και εφευρετών οι οποίοι έχουν δημιουργήσει το δικό τους προϊόν που ξεχωρίζει για την υψηλού επιπέδου ποιότητα και τεχνολογία. Αυτή η λύση ωστόσο μπορεί να μην απευθύνεται σε όλους, οπότε προσπαθούμε να καλύψουμε όλες τις ανάγκες της αγοράς μέσα από συνεργασίες και με άλλους οίκους, ειδικά στον τομέα της κοπής με λέιζερ.

 

– Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο των εργαλειομηχανών; Ποιες τεχνολογίες ξεχωρίζουν σήμερα και πόσο απαιτητικές είναι σε επίπεδο κατανόησης και χειρισμού για τους χρήστες τους;

– Ουσιαστικά οι εξελίξεις της αγοράς κινούνται σε δύο βασικούς άξονες που είναι:

α) Η προσθήκη αυτοματισμών και τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή, προκειμένου να μειωθεί η ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό και να αυξάνεται η παραγωγικότητα.

β) Ο πλήρης έλεγχος της παραγωγής σε οποιοδήποτε στάδιο και σημείο.

Παρατηρούμε ότι τα μηχανήματα απευθύνονται πλέον σε όλο και λιγότερο εξειδικευμένο προσωπικό. Με την ψηφιοποίησή τους απλουστεύεται η χρήση τους και η λειτουργία τους, ενώ παράλληλα μειώνονται οι απαιτήσεις τους. Η τεχνολογία πλέον έχει γίνει πιο
διαδραστική, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει μια λογική ερωταπάντησης στο κοντρόλ του μηχανήματος.

Τα σχεδιαστικά προγράμματα έχουν γίνει τρισδιάστατα, με απόλυτη προσομοίωση του προϊόντος που θα πάρει ο πελάτης και του τρόπου με τον οποίο θα γίνει η κατεργασία
στο μηχάνημά του. Οπότε η ζωή του χειριστή δεν γίνεται πιο δύσκολη, αλλά απλουστεύεται. Αν κάποιος βρίσκεται σε επαφή με την τεχνολογία και έχει διάθεση να μάθει, θα γίνει η δουλειά του πιο εύκολη.

Σε εργοστάσια που υιοθετούν για πρώτη φορά τα μηχανήματά μας, μπορεί η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων να μην είναι θετική, επειδή έχουν μάθει να λειτουργούν με έναν συγκεκριμένο τρόπο, ο οποίος ενδέχεται να είναι πιο σύνθετος και πιο απαιτητικός.
Ωστόσο, μόλις ενσωματώνεται μια νέα τεχνολογία με σωστό και ομαλό τρόπο σε ένα εργοστάσιο, όλοι είναι ευχαριστημένοι και είναι σε θέση να απολαύσουν τα οφέλη της τεχνολογίας.

– Ποιες είναι οι πρόσφατες προσθήκες στο προϊοντικό σας χαρτοφυλάκιο;

Έχουμε εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιό μας με λύσεις και επιλογές που
μπορούν να απευθυνθούν στην πλειοψηφία των παραγωγικών μονάδων της
Ελλάδας. Προσφέρουμε λύσεις λογισμικού και προγραμματισμού όπως είναι το Metallix, το οποίο απευθύνεται στην πλειοψηφία των μηχανημάτων κατεργασίας λαμαρίνας και ελασμάτων. Έχουμε συνεργασία και με τον αγγλικό οίκο Wilsontool, προσφέροντας εργαλεία στράντζας και punching για όλους τους κατασκευαστές. Επίσης διαθέτουμε μηχανήματα λείανσης της γερμανικής Lismac, καθώς επίσης μηχανήματα διαμόρφωσης σωλήνων κουρμπαδόρους της Transfuild, που είναι και αυτή γερμανική.

– Ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική βιομηχανία;

-Το μήνυμα που λαμβάνουμε είναι ότι υπάρχει διάθεση για ανάπτυξη. Οι εταιρείες που αναπτύσσονται, έχουν εξωστρέφεια και τολμούν να επενδύσουν στην τεχνολογία, είτε σε
μηχανήματα είτε σε εσωτερικές διαδικασίες –σε κάποιο αναπτυγμένο Enterprise Resource Planning, για παράδειγμα. Εταιρείες που επεκτείνονται, προσπαθούν να διαφοροποιηθούν
και να καλύψουν κενά της αγοράς. Έχει δοθεί η δυνατότητα σε μονάδες παραγωγής να επενδύσουν και σε χαμηλής αξίας μηχανήματα, ώστε να μπορέσουν να παραγάγουν ένα
προϊόν ή να προσφέρουν μια υπηρεσία με χαμηλό κόστος. Το θέμα όμως είναι ποιο είναι το επόμενο βήμα. Βλέπουμε ότι προοδεύουν όσοι τολμούν. Επιπλέον σε ένα περιβάλλον
με μεγάλη έλλειψη τεχνικά εξειδικευμένου προσωπικού, η αγορά αναγκάζεται να στραφεί σε αυτοματοποιημένες λύσεις και στην τεχνητή νοημοσύνη, τάση που τον τελευταίο
καιρό επικρατεί.

 

– Ποιες είναι οι βασικές σας προτεραιότητες για το υπόλοιπο της χρονιάς του 2025 και ποιους στόχους έχετε θέσει για το μέλλον;

– Οι στόχοι μας είναι να κάνουμε σταθερά βήματα ανάπτυξης, να μεγαλώνουμε το πελατολόγιό μας και να εξασφαλίζουμε καθημερινά τους πελάτες μας, αναπτύσσοντας μαζί τους μακροχρόνια σχέση. Επενδύουμε στο τεχνικό προσωπικό και στην τεχνογνωσία της εταιρείας, και συμμετέχουμε στις δύο μεγάλες εκθέσεις του κλάδου: την Euroblend και την Blend Expo, στην Γερμανία. Επιδίωξή μας, τέλος, είναι να ενισχύου με το ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα, δημιουργώντας μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης και με τους εργαζομένους μας και με τους συνεργάτες μας.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ